Menu

Asiakas- ja sidosryhmätutkimus

Asiakastutkimuksella selvitetään organisaation asiakkaiden asiakastyytyväisyys, asiakasuskollisuus sekä asiakastyytymättömyyttä aiheuttavat tekijät. Sidosryhmätutkimuksella selvitetään muiden sidosryhmien tyytyäväisyys organisaation toimintaan. Tuloksien avulla kehitetään organisaation toimintaa asiakastyytyväisyyden ja -uskollisuuden sekä sidosryhmien tyytyväisyyden lisäämiseksi.

MIKSI ASIAKASTUTKIMUS ON TARPEELLINEN

  • Jatkuva asiakassuhteiden kehittäminen yhdessä asiakkaiden ja henkilöstön kanssa on tärkeää asiakaskannattavuuden parantamiseksi ja asiakaspoistuman välttämiseksi
  • Löydetään oikeat kehittämisen pisteet (mm. henkilöstö, osaaminen, tuotekehitys, markkinointi, viestintä)
  • Vahvistetaan brändiä tukemalla viestintää ja markkinointia (esim. suosittelu, mielikuvat)
  • Parannetaan myynnin ja asiakkuuksien johtamista

MITÄ TUTKIMUKSESSA SELVITETÄÄN

  • Mielikuvat
  • Asiakastyytyväisyys
  • Asiakaskokemus
  • Asiakasuskollisuus
  • Asiakasodotukset ja toivomukset
  • Suosittelutodennäköisyys
  • Viestinnän sisältö ja kanavat
  • Asiakastyytymättömyyttä aiheuttavat tekijät

Tutustu myös muihin palveluihimme